Giorgio heeft sinds twee jaar zijn eigen footwear merk. Hij houdt van hartje Centrum en nam ons mee naar zijn favoriete shops en de plekken waar hij inspiratie opdoet.

“We begonnen bij het Centraal Station; mijn aankomstpunt wanneer ik even in het buitenland ben geweest. Op het station voel ik altijd dat ik weer terug ben in Amsterdam. Het inspireert me dat je er zoveel verschillende nationaliteiten voorbij ziet lopen. Dit koppel ik terug naar mijn eigen brand. In het station loop ik vaak even langs Lil’ Amsterdam en dan de Zeedijk op. Daar kom ik graag bij een van de kleine shops; hier vind je veel brands hier die een cultuur vertellen. Ik kom er ook graag om te lunchen, bijvoorbeeld bij Lil Saigon of Sichuan. Op de Zeedijk zit ook een comics bookstore, Henk, waar ik graag kom. Ik ben namelijk eigenlijk een super nerd, en hou van manga en anime. De beelden vertellen een verhaal en dat geeft me veel inspiratie.

In de Nieuwe Hoogstraat zit een stoffenwinkel waar ik vaak kom om even rond te kijken voor materialen die ik misschien kan gebruiken. Ik heb mijn eigen footwear brand New Offsprings, gebaseerd op mijn eigen visie. Omdat ik verschillende nationaliteiten heb, heb ik me nooit echt gerelateerd gevoeld aan een bepaald soort slag. Ik ben Javaans-Surinaams, gemixt met Portugees-Guyanees en een klein beetje Zuid-Amerikaans Indiaans. Ik voelde me altijd een outcast, maar realiseerde me ook dat er wel meer mensen zijn die dit voelen. Ik heb een eigen vlag gemaakt, die staat voor het empoweren van jezelf en je eigen outfits. Het is een manier om te vieren dat we allemaal uniek zijn.

Ik ontwerp de schoenen zelf en mijn broertje helpt me bij het technische aspect. Hij bekijkt wat er wel en niet kan en bepaalt hoe de stoffen zo efficiënt mogelijk kunnen worden gebruikt, zodat we zo weinig mogelijk afval hebben. Mijn vriendin doet de storytelling en branding en draagt zorg voor de manier waarop we het merk naar de buitenwereld communiceren. We laten de schoenen produceren in Portugal.

Op dit moment verkopen we nog voornamelijk online, maar onze doelstelling voor 2020 is wel om in winkels te liggen. We denken dat het belangrijk is voor onze doelgroep; die wil de materialen voelen en wil kijken hoe het zit. Daar moeten we dus voor zorgen. Onze doelgroep is voornamelijk generatie Z; we sluiten aan bij de hip-hop cultuur en het bewustzijn. Het is een uitdagende doelgroep, want ze krijgen heel veel informatie binnen, schakelen snel en willen constant hun grenzen verleggen.

Wat ik fantastisch vind aan Amsterdam is dat het een bruisende kleine stad is. Je kunt er Turks eten, maar ook Marokkaans, Indisch, Kantonees, Japans en Koreaans; de diversiteit is zo groot. Als ik lekker wil eten, ga ik naar Orontes in de Pijp. Ik hou ook heel erg van Ramen en ga graag naar Ramen Kingdom. De Bakkerswinkel in de Warmoesstraat is ook heel fijn voor scones en warme gebakjes, maar het Koreaanse eten bij Seoul Food op de Kinkerstraat is ook een aanrader. Ik vind het geweldig om nieuwe hotspots te ontdekken; dat voelt altijd als een achievement. Wat ik nog toffer vind, is dat de grotere brands Amsterdam steeds meer op de kaart zetten, waardoor het echt een wereldstad wordt.”